RÉSEAU PLANÈTE QUÉBEC : Planète Québec - Ma Planète - Planète Généalogie - Planète Cuisine
Bienvenue, identifiez-vous ou inscrivez-vous !
SIGNETS
29 369 122 données

Coffret 6 volumes des Trésors

Prix: 79.99

FORUM
Derniers messages | Mes sujets | Forum de ma page personnelle | Ma configuration | Mes abonnements
view_topic
Ajouter une réponse
Emmett Langevin + Jeannine Dora Rainville
Vues: 1407 - Total des réponses: 4
Jan 29 2012, 8:11 am - par jacquest

Emmett Langevin married Jeannine Dora Rainville, daughter of Hornisdas Rainville and Alida Moncion,. Jeannine was born in 1933 and died on 11-1-2003 in Sudbury, ON at age 70.

General Notes: Northern Life website
VOZ-LANGEVIN, Jeannine Dora (née Rainville) The family announces with sorrow her death, Saturday, January 11, 2003 in Sudbury, at the age of 70 years. Daughter of the late Hormidas Rainville and of the late Alida Rainville (née Moncion). Wife of the late Emmett Langevin. Loving mother of Richard Voz (wife Rollande), Robert Voz (wife Carole) and Randy Voz (wife Artina) all of Sudbury, Sylvia Grandmaison (husband Robert "Bob") and Kennedy Voz (wife Sandra) all of Ottawa. Dear sister of Lucille Prévost-Savarie (husband Lucien predeceased and Rolland) of Sudbury, Marcel (wife Jeanne) and Georges (wife Françoise) all of Blezard Valley, Claude (wife Laurette predeceased, Suzanne), Hélène Lemay (husband Gilles) and Lorraine St-Germain (husband Daniel) all of Sudbury, Ubald Rainville (wife Hélène) of Azilda and Irene Prévost (husband Jean-Paul) of Estaire. Predeceased by his brothers and sisters Léonne Prévost-Ducharme (husband Jean-Paul predeceased, husband Rolland "Bob") of Québec, Gérald Rainville (wife Béatrice predeceased), Raymond (wife Mariette of Sudbury). Sadly missed and lovingly remembered by her 16 grandchildren Crystal, Jason, Amy, Cory, Shanelle, Josée, Justin, Joshua, Charles, Dominic, Benjamin, Renée, Zachary, Alix, Kennedy, Jennifer. Jeannine's greatest joy was taking care of her grandchildren, and helping anyone in need. She was a member of the "Club Amical" and "Club Joie de Vivre" and the "Club d'Age d'Or" La Toussaint. Mrs. Langevin enjoyed playing card games and bowling. The family will receive friends at the CO-OPERATIVE FUNERAL HOME, 222 Lasalle Blvd., East (at Notre-Dame), Sudbury, Monday from 2-5 and 7-9:30 pm Mass of Christian burial will be held Tuesday, January 14, 2003 at (time to be confirmed) in La Toussaint Church, Sudbury. Donations to Right to Life would be appreciated.
Jan 29 2012, 9:24 am - Répondu par: jacquest

Réponse privée

Alors vous me donnez une piste ici. Je retrouve William et Catherine Jacko dans mes données mais l'avis de décès de Emmett me laisse perplexe. Il se serait remarié et on ne ferait donc pas mention de Dora. Voir avis plus bas.

Merci beaucoup.

Jacques Trempe

Osprey.com 2006-8-26
LANGEVIN, Emmett - of Mattawa passed away peacefully at the Mattawa General Hospital on Friday, August 18th, 2006 in his 76th year. He is survived by his wife the former Josephine Lamabe-Ignace. His adult children: Jean McLean (Gordon) of Kitchener, Annie-Lou McLaren (Paul) of Maple Ridge, British Columbia, Bonnie of North Bay, Regan (Julie) of Espanola, Kleda (Serge) of North Bay, Claudine (Gerry) of North Bay and Nevin (Krystal) of Edmonton, Alberta. Sadly missed by seven grandchildren and eight great-grandchildren. Also survived by his brother, Tommy Langevin- Lavoie of Mattawa and his sister Laura Turcotte of Mattawa. Predeceased by his father and mother William and Katherine, his stepson, Stan Lamabe and brothers David and Edward. Friends and relatives may call at the T.L. SMITH FUNERAL HOME, Mattawa on Monday from 2 to 4 and 7 to 9 p.m. Mass of Christian burial was celebrated at St. Anne's Church, Mattawa, on Tuesday, August 22, 2006 at 11 a.m. Interment in the family plot of the parish cemetery. Donations to the Canadian Cancer Society or to the Mattawa General Hospital would be appreciated as expressions of sympathy.

Rcantin a écrit:

fils de William et Catherine Jako???

Name: Emmett Baptiste Langevin
[Emmett Baptist Langevin
Event Year: 1926-1935 Event: Naissance (Birth) Religion: Catholique Place of Worship or Institution: Mattawa Province: Ontario
View image

Name: Catherine Jacko Spouse: William Langevin Event Year: 1910-1925 Event: Mariage (Marriage) Religion: Catholique Place of Worship or Institution: Mattawa Province: Ontario
View image

Jan 29 2012, 9:26 am - Répondu par: jacquest

Réponse privée

Merci !

Voir une de mes réponses plus bas.

Jacques Trempe

Rcantin a écrit:

premier ( ou deuxieme ???)mariage de Dora:

Name: Dora Rainville Spouse: Arsene Voy Event Year: 1948-1956 Event: Mariage (Marriage) Religion: Catholique Place of Worship or Institution: Sudbury; Sudbury (Ste Anne) Province: Ontario
View image

may 24,1951
Jan 29 2012, 9:42 am - Répondu par: jacquest

Réponse privée

Probablement. Mais les enfants mentionnés dans l'avis de Dora et de Emmett sont complètement différents. C'est possible si on ne mentionne pas les beaux-enfants, mais je vais faire encore quelques recherches là-dessus.

Merci !

Jacques Trempe

Rcantin a écrit:

"Predeceased by his father and mother William and Katherine, " ( Catherine)

ca semble etre le bon>>

Sep 25 2018, 10:48 am - Répondu par: rbelhumeur

Réponse privée

Bonjour,

j'ai connu Emmett Langevin qui était l'époux de Josephine Lamabe-Ignace. C'est dans la famille de mon époux. Il n'a pas été marié à une autre femme. Il est effectivement le fils de Katherine et William. Je peux vous donner d'autres informations si vous le souhaitez. Nous avons un arbre généalogique qui date d'assez loin...
Ajouter une réponse

*** Planète Généalogie ***